Moemaailm: see salapärane valdkond, mille ahvatlevate suletud uste taha tundub justkui võimatu pääseda. Siinkohal toon välja mõned asjalikud nipid, millega seda teekonda loodetavasti veidi kergemaks muuta, kusjuures need nõuanded kehtivad universaalselt, mitte ainult moevaldkonnas

Avarda oma silmaringi: milline moevaldkond Sind huvitab?

Mood on kunstivaldkond, kus lai silmaring tuleb igati kasuks. Kui mõelda sellele, kui mitmekülgne on moevaldkond, on lai silmaring moevaldkonnas vägagi lai mõiste. Lai silmaring võivad olla laialdased teadmised disaineritest, moeajaloost, keskkonnasõbralikest alternatiividest moealases massitootmises, põhjalikud teadmised erinevatest materjalidest vms – “valik” kui selline on meeletu. Küsimus on selles, kust alustada?

Moeajakirjad pakuvad häid sissejuhatusi erinevatesse teemadesse, kust huvi korral edasi uurida. Infoküllastuse keskel endale teadmisterada raiuda tundub alguses segadusseajav, kuid endale aega andes leiad kindlasti selle valdkonna, mis Sind just kõnetab, olgu see seotud õmblemise, fotograafia, tekstiilitöötluse, moealase ärijuhtimise või muuga. Ajakirja Vogue legendaarne peatoimetaja Anna Wintour on Oxfordi ülikoolis peetud kõneski öelnud, et tänapäeval ei maksa liialt spetsialiseeruda, oskused olgu mitmekülgsed.

Uuri, guugelda – otsi võimalusi

Raske tõdeda, kuid Eesti moealane karjäärimaastik on ülejäänud maailmaga võrreldes lapsekingades. Vähem inimesi tähendab ka vähem töökohti ning vähem väljundeid. Inglise või muu võõrkeele valdamine toob ilmselgelt kaasa ka laiema jälgijaskonna. Lisaks on nii eesti kui ka ingliskeelseid blogisid, kuhu otsitakse pidevalt kaaskirjutajaid.

Jällegi, võimalusi tuleb ise otsida. Paljud rahvusvahelised ajakirjad nagu näiteks British Vogue või Elle pakuvad kirjutamisega seotud talendikonkursse noortele. Lisaks on Instagramis võimalik lainel püsida seoses erinevate moeettevõtete praktikakohtadega. Hoia end kursis!

Heida pilk glamuuri ja litrite eesriide taha

Londonis elav kuid siiski Eestiga tugevas kontaktis moelooja Roberta Einer on mitmes intervjuus rääkinud, kuidas ülikoolis tehti selgeks, et kui tahad kuhugi jõuda, ei saa magada üle kolme tunni ööpäevas. Kuigi antud lähenemine on kindlasti ebatervislik ja kiire tee läbipõlemiseni, siis tuleb tõdeda, et ka tööd moevaldkonnas nõuavad palju energiat, öötunde ja tööd. Vaadake kas või iga teise moelooja kohta tehtud dokkfilmi, kus kujutatakse konkreetse hooaja show ettevalmistusi: Balmain, Dior,  film “Z moemaja” – nimekiri on pikk.

Õpi parimatelt ja hari end, ammuta inspiratsiooni, katseta!

Esimeses punktis käsitlesime silmaringi avardamise tähtsust. Tänapäeval on interneti- ja sotsiaalmeediaavarustest võimalik leida nii palju erinevaid subkultuure, moevaldkondi, millest Sinu kodukandis keegi varem midagi kuulnud polnud. Kui palju leidub erinevaid võimalusi, kuidas teha ise ehk “DIY”, kuidas piiratud eelarvega näha välja nagu miljon eurot jne.

Jää iseendaks, sest tõelist kirge ei saa teeselda

Kuigi käsitlesime parimatelt õppimise ja inspiratsiooni ammutamise teemat, siis oluline on jääda iseendaks. Usalda enda sisetunnet ja oma kirge. Kus on tahe, seal on ka võimalus. Iseendaks jäämist tuleb ka teatud määral õppida. Kui eelmine punkt rõhutas katsetamist, siis naljakal kombel on ka see koht, kust iseennast leida. Tänapäeval on tekkinud nii palju subkultuure ja erinevaid stiile, mida kõike veel omavahel kokku segatakse, seega kui su naabruskonnas ei käi keegi riides nagu Sina või ei katseta samu stiile, on aeg otsida need mõttekaaslased netist – tänapäeval on see lihtsam kui eales varem.

Lisaks on iseendaks jäämisel salapärane võlu, sest mingil põhjusel saavad teised tihti teestklemisest aru. Tõelist kirge ei saa aga teeselda – see kas on või ei ole.

Lihtsalt alusta!

Kunagi ei tea, kuhu üks või teine töökoht võib viia. Tõde on, et kuskilt peab alustama. Moevaldkond tekitab oma salapäraga tihti küsimust, kas kogemuseta või tutvusteta on üldse võimalik kuhugi jõuda? Hea võimalus alustuseks on kas või töötada riidepoes klienditeenindajana. Ei kõla piisavalt glamuurselt? Ometi avab see nii palju uksi moemaailma ning harib Sind nii erinevate moevaldkondade kui ka lavataguste osas, mille kohta pole ausalt öeldes kunagi liiga palju ettevalmistusi.

Järjepidevus – anna endale aega!

Nii nagu iga teisegi eesmärgi puhul, aitab motivatsioon teekonda alustada, ent püsivus ja järjepidevus on need, mis kindlal kursil hoiavad. Kui mõelda blogimise või muu sisuloome väljundite peale (YouTube, Instagram jne), tuleb silmas pidada, et just järjepidevus koostöös enese nähtavaks tegemisega on need, mis tagavad suurema edukuse.

Väljakutse on blogimise vms suhtes kindlasti see, et eeldatakse korraga nii kvantiteeti kui ka kvaliteeti. Enesele tegevuskava või plaani seadmine on igati mõistlik, näiteks planeerides sotsiaalmeedia postitusi ette. Kui alguses võtavad paljud tegevused rohkem aega, siis ajapikku õpid tegema lühema ajaga rohkem ning korraga ka rohkem hoomama. Anna endale aega, sest ka “üleöö” kuulsuse taga on suur töö – vastasel juhul kaob kuulsus nii kiiresti, kui see ka tekkis. Kui kirg annab motivatsiooni, siis järjepidevus viib sihile. Pea meeles, et ei ükski läbikukkumine ega õnnestumine pole lõplik ja et alati saab edasi liikuda.

Share this...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn