Esmakordne jõusaali külastus võib tunduda hirmutav. Ümberringi haigutavad suured tundmatud masinad ja sul ei ole aimugi, kuidas neid kasutada. Olukorra teeb veel õudsemaks asjaolu, et kõik teised peale sinu paistavad teadvat mida teha!

Täbarale olukorrale on lihtne lahendus – ühineda kodulinna spordiklubi jõusaali ringtreeninguga. Treeneri juhendamisel kasutatakse kohapeal olevaid masinaid ning muid abivahendeid. Kindlasti ei tasuks jõusaalis treenimist alustada iseseisvalt. Spa & Sport spordiklubi treener Jaana Junson kommenteeris: „Treener oskab hinnata sinu vormi ja teeb harjutusi vastavalt sinu võimetele. Ta märkab, millele tuleks rohkem tähelepanu pöörata ja milliseid lihaseid treeninguga toetada. Algajate puhul on oluline omandada õige harjutuste tehnika!“

Ringtreeningusse võib loomulikult minna ilma eelneva kogemuseta, kuid enne trenni algust tuleks seda treenerile mainida. Väga oluline on pöörata tähelepanu harjutuste õigele tehnikale, sest see tagab turvalisuse ja soovitava tulemuse. Kindlasti tuleb alustada kergete raskustega ja treenida enda jaoks sobivas tempos. Alustajatele piisaks jõusaalis treenimisest kaks korda nädalas, näiteks esmaspäeval ja neljapäeval, et kehal jääks piisavalt aega taastuda enne järgmist trenni.

Kuid miks ja kuidas üldse leida inspiratsiooni jõusaalis käimiseks? Marten (18) hakkas jõusaalis treenima, sest ta soovis end ajateenistuseks ette valmistada. Tema arvates on jõusaal hea koht treenimiseks just sellepärast, et saab ise oma treeningplaane reguleerida. Janelit (18) ajendas jõutreeninguteks tema sõpruskond. Oli vinge näha, mida nad olid suutnud oma kehaga saavutada. Nüüd meeldib Janelile enda rekordeid ületada, ning näha tulemust nii oma vastupidavuse suurenemises, kui ka füüsises.

Algajatele sobib parimana treening, mis hõlmab kogu keha. Koormust tuleks võrdselt anda suurtele lihastele: jalad, selja- ja rinnalihased ning ka korsetilihased. Kui jõusaali ringtreeningutel on juba mitu korda osaletud, võib hakata treenima omapead. Edasijõudnuna võib oma treeningkava jagada eri päevadele: näiteks ühel päeval selja- ja käe lihased, teisel jala- ja tuharalihased.
Kõige ohutum ja õigem oleks jõusaali õppida kasutama koos personaaltreeneriga, kui tal on võimalik keskenduda ainult sinule ja sinu tehnika lihvimisele. Treeningplaani koostamisel oskab ta arvestada sinu võimeid ning anda parimat nõu.
Ka kodus on end võimalik treenida. Tuleb ju odavam! Siiski on jõusaalis treenimine efektiivsem, sest esiteks on seal erinevate lihaste treenimiseks rohkelt erinevaid võimalusi ja teiseks seal saab treenida suurte raskustega. Jõusaali ringtreening on oma olemuselt väga mitmekülgne. Ta annab kehale hea koormuse ning parandab aeroobset töövõimet.

Trenni tuleb minna mugavate spordiriiete ja tossudega, kaasa veepudel ja treeningrätik. Mõnus on sportida koos sõbraga, aga vahel on see just hea aeg iseendale (võta kaasa muusika kuulamiseks kõrvaklapid!). Väike, kuid oluline osa jõusaalis treenimise juures, mida tasuks meeles pidada, on hügieen- pärast masina kasutamist tuleb see ära puhastada kohapeal leiduva vahendi ja salvrätikutega.
Jõusaali ringtreening sobib hästi üldise vormi parandamiseks. Kindlasti on see hea võimalus alustamaks oma uue aasta lubaduste täitmist.

Olen 18. aastane noor Pärnust. Minu päevi sisustavad tantsutunnid, erinevad projektid, lugemine ja tihtipeale ka reisimine. Ma elan mõtlemise järgi, et elu on loodud elamiseks- tuleb võtta riske, olla avatud ja rõõmsameelne. Kes teeb, see jõuab!