Nüüd, mil blogi visioon paigas ja nimi olemas, on aeg käised üles käärida ja tegutsema asuda. Kui oled tehnikavõhik nagu mina, ootab kõige põnevam ja väljakutsuvam osa alles ees.

Oleme jõudnud järgmisesse olulisse faasi, mida blogi alustamiseks teha, et lugejateni jõuda. Sa vajad sobivat platvormi, et oma mõtteid teistega jagada! Mõtled nüüd kindlasti, kuidas ja milline valida? Õigesti teed! Et sul oleks kergem edasi liikuda, jagan sinuga olulisi tähelepanekuid, millest ma blogi platvormi valikul  lähtusin.

 

Kodulehekülg versus sotsiaalmeedia

Kui mõtled, kas vajad kodulehekülge või piisab ainult sotsiaalmeedia kanalitesse konto loomisest, siis mul on sulle üks oluline nõuanne, mida soovitab ka enamik tänapäeval tegutsevaid blogijaid. Sa vajad sobivat kodulehekülge! Isiklik koduleht on hea isegi juhul, kui sinu peamine eesmärk on saada sotsiaalmeedia staariks, jagades näiteks Instagrami vahendusel moetrende ja -soovitusi. Ehk mäletad veel suhtlusvõrgustikku Orkut? Ühel hetkel oli see üks populaarseim sotsiaalmeedia kanal, järgmisel aga seda enam ei eksisteerinud. See on ehe näide sellest, et ükski sotsiaalmeedia kanal ei ole igavene. Niisiis ei saa oma eesmärkide saavutamisel  paraku loota ainult sotsiaalmeedia abile , kuna sul pole võimalik seda kontrollida. Küll aga võid sa luua oma kodulehekülje, mille üle ise otsustada. Kodulehekülg on koht, kuhu lugejad saavad ikka ja jälle sinu postitusi lugema või tooteid-teenuseid tarbima tulla, juhul kui sa viimaseid pakud. See aga ei tähenda sugugi, et sa ei võiks kasutada sotsiaalmeedia abi, vastupidi — sotsiaalmeedia ja suhtlusvõrgustike kaudu on sul võimalus jõuda lugejateni ja luua püsiv lugejaskond.

 

Kuidas valida sobiv platvorm?

Loodan, et mõistad nüüd paremini kodulehekülje olulisust. Ütlen ausalt, et minu jaoks oli see teadmatus esiti hirmutav, kuna mul polnud kodulehekülje tegemisest õrna aimugi . Kinnitasin endale sellegipoolest, et kui kõik teised on hakkama saanud, saan ka mina. Loomulikult on võimalik kasutada hoopis asjatundjate abi. Kui oled aga samas olukorras nagu mina tol hetkel, sul on palju vaba aega, aga vähe raha, siis usu, et kodulehekülje loomine ei olegi nii keeruline, kui see alguses tunduda võib.

Enne kui kodulehekülje loomisega alustad, soovitan aga leida sobiv platvorm.  Üks võimalus on valida tasuta platvorm, näiteks Blogger, millega on väga lihtne alustada, omamata erilisi tehnilisi teadmisi. See on hea valik, kui sinu eesmärk on luua endale lihtsalt veebipäevik. Kui sul on aga suuremad ambitsioonid ja soovid blogi kasutada nt oma brändi arendamiseks,, soovitan kaaluda ka teisi võimalusi. Blogger on küll tasuta, kuid see-eest puudub sul tegelikult oma kodulehe üle kontroll. Samuti on sealsed veebilehe loomise võimalused piiratud. Mis siis, kui  Google otsustab ühel päeval selle platvormi pakkumise sootuks lõpetada?

 

Kuna minu jaoks on tähtis, et saaksin oma kodulehte ise juhtida ja kontrollida,, otsustasin tasulise majutusteenusega platvormi (WordPress.org) kasuks. WordPressi platvorm on küll tasuta, kuid kodulehe domeeninime ja majutusteenuse kasutamine siiski mitte.  Kuigi see eeldab väikest investeeringut, saab kodulehekülge enda vajaduste järgi seadistada ning seeläbi ka oma brändi kujundada.

Milline platvorm siis lõpuks valida?

 

Foto: Unsplash Foto: Unsplash

Võib-olla oled hetkel pisut segaduses ega tea, milline platvorm siiski valida. Soovitan siinkohal teha otsus sõltuvalt oma eesmärgist.  Platvormi valikut tehes mõtle, mis on sinu blogi eesmärk — kas soovid päevikut pidada või oma sõnumit ka laiemalt levitada? Lõppkokkuvõttes ei olegi õiget ega valet otsust. Ükskõik milline sinu valik ka ei oleks, oluline on ka see, et vajadusel saad oma blogi alati ühelt platvormilt teisele üle viia.

Kui oled valmis alustama, pead esmalt soovitud domeeni registreerima ja sobiva majutusteenuse pakkuja välja valima. Küsimuste või kahtluste korral soovitan julgelt pöörduda valitud partneri klienditoe poole. Kuna ma ei olnud ise varem kodulehe loomisega kokku puutunud, aitas klienditugi mind palju.

Alusta kasvõi sammhaaval! Esialgu võibki kodulehe loomine tunduda hirmutav ja raske. Pärast esimesi edusamme ja tehtud töö vilju nähes tunned aga kindlasti, et asi oli seda väärt! So, are you ready to take some action?

Autor Monika Schults

Toimetaja Karolin Kaivoja