Olen Birgit Õigus, stilist ning üks firma Stiilitarid loojatest. Minu igapäevane (ja enamasti just nädalavahetustel) töö on personaalne stilist. Aitan Eesti naistel tuttavaks saada oma kehakujuga (mis lõiked ja värvid sobivad, kuidas erinevad tegumoed nende keha mõjutavad jne) ning annan nõu, kuidas saavutada funktsionaalne ja kergesti kombineeritav garderoob. Enamasti kaasneb sellega ka natukene psühholoogi mängimist ning klientide hingeelu ja elustiili mõistmist. Ja muidugi ka shoppamist.

Kuidas meie kliendikohtumised välja näevad?

Kui inimene meie poole pöördub, saame esmalt tuttavaks tema endaga – mis on tema mured, mis soovid, missugune on tema elustiil ning mida peab riietumise puhul kõige olulisemaks. Selle mahuka info põhjal koostame talle personaalsed materjalid, mis aitavad tal edaspidi paremini valikuid teha.

Kohtumine kliendiga on enamasti tema enda kodus – seal tunneb ta ennast kõige mugavamalt. Mis seal toimub? Arutame koos läbi tema personaalse materjali, tutvume tema garderoobiga ning arutame koos – mis jääb, mis läheb ja mida annab ümber teha. Oma tegevusaastate jooksul oleme näinud igasuguseid garderoobe – suuri, väikseid, brändirikkaid, kaltsukaleidudest koostatud.

Enamike naiste suurim mure on kombineerimine. Minu tööks on anda uusi ideid ning juhtida inimest nii, et ta iseseisvalt ka kombineerida oskab. Igapäevaselt ei ole ju stilisti käepärast. Jookseme kliendiga edasi-tagasi peegli ja kapi vahet, et rõivaid proovida ning leida uusi kombineerimisvariante. Nii kinnistub ka kliendi arusaam sellest, mis ja miks töötab tema kehal ning mis mitte.

Minu töö “tagajärjena” jääb peaaegu alati järele hunnik riideid, mis ei sobi kas kliendi kehakujuga, stiiliga, on katkised-vanad või on aegunud ning tõenäoliselt ei panda neid enam kunagi selle inimese poolt selga. Sageli on see puhastav kogemus ka kliendile – teeme ruumi uue ja parema jaoks.

Mis saab nendest riietest, mis kliendi garderoobist lahkuvad? Mõned kliendid soovivad kasutuskõlblikud rõivad annetada, teised aga maha müüa. Selle viimase sammuga aitame oma kliente – nimelt lõime suvel Stiilitarid Store’i, kus müüme edasi oma klientide kasutatud rõivaid. Pildistame need üles, loome neist komplekte ning aitame nendel rõivastel uue omaniku leida.

 

Suur osa minu tööst on ka poodide valikut ning hinnaklassi tunda – sageli läheme pärast kliendi garderoobis möllamist koos poodi uusi rõivaid soetama. Käin ka lihtsalt klientidega shoppamas – pildil toodud komplektid on tehtud neiule, kellel oli olemas seelik ning vaja sellega peole minna. Otsisin talle juurde erinevad variandid, mis sobivad tema kehakuju ja stiiliga.

 

Lühitutvustus endast, tegemistest ja stilistikani jõudmisest:

Minu lugu on ilmselt klassikaline: väiksest saadik olen joonistanud, õmmelnud nukkudele kleite, vaadanud tundide kaupa vanaema moeajakirju. Kunagi unistasin, et oleks seesugune süsteem, mis tooks rõivad kohe sinuni – vajutad ajakirjas pildile ja ese ongi sinu ees.

EKAsse moestilistikat õppima minna tundus loogiline samm, kuigi proovisin ka teisi variante (aasta õppisin eesti filoloogiat ning unistasin hoopis näitlejaks saamisest). Koolis ja pärast kooli lõppu sain järjest selgemalt aru, et stilistikas köidab mind kõige rohkem inimeste aitamine. Unistasin välismaiste stilistide ja saadete eeskujul anda nõu tavalistele naistele ja näha seda rõõmu naise silmis sel sekundil, kui nad näevad, mida õige riie teeb. Viimase tõuke andis ilmselt mu oma ema, kellest sai esimene nö “testklient” – tema peal hakkasin katsetama oma teadmisi, mõtteid ning koostama materjale, mis oleksid mugavad ja loogilised kliendile kasutamiseks. Lõin oma firma Stiiltarid, tasapisi leidsin ka esimesed kliendid. Alustasime naistest, kuid nüüd töötan ka meeste, laste ning teismelistega. Aastate jooksul on tegemised muutunud, kuid põhiidee on kogu aeg sama: aidata inimestel hea välja näha. Ja üritada naisi õpetada nii palju, et need “emotsionaalsed” ostud ei jääks kappi seisma.

Share this...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn